Forum Statistics:



7 posts

It is currently 25 Nov 2017, 13:13

All times are UTC + 1 hour [ DST ]




Post new topic Reply to topic  [ 7 posts ] 
Author Message
 Post subject: Emerald Sword vs Icy Mystic Blade
PostPosted: 02 May 2011, 16:58 
User avatar
Name: Inwander
World: Nerana
Vocation: Knight

Posts: 22
Witam...

...chciałbym podyskutować na temat mieczy wymienionych w Temacie w kontekście przydatności w walce z Demonami.

Jak wiadomo EK nie mają lekko jeśli chodzi o zrobienie taska na 6666 demonów.
Bicie Demona to czysta udręka. Ja osobiście staram się zoptymalizowac siłę i skuteczność ataku przeciwko demonom. Pozostaje mi jeszcze pytanie: czy Emerald sword jest lepszy czy też Icy mystic Blade.

Postanowiłem to jakoś obliczyć, opierając się na danych z tibia-stats.com oraz korzystając z zamieszczonej na tej stronie narzędzi.


Generalnie po wpisaniu wymaganych danych do kalkulatora "Melle damage" hity zadawane to:

Emerald sword: 294
Mystic Blade: 270

Tak więc przy tych samych skilach i EQ różnica siły miecza to 24 punkty.

Czy ta różnica jest nadrabiana przy zenchantowaniu miecza na lód?
Sprawdzmy.

Jeśli sredni hit z Emeralda to 294 punkty obrażeń, a Demon jest odporny w 25% więc faktycznie srednie hity powinny wynosić: 220,5.

Jeśli chodzi o Mystic blade, który ma 44 atk a po zaczarowaniu 36 atk z przeznaczeniem na obrazenia fizyczne i 8 atk na obrażenia od lodu, obliczenia są inne.

Tutaj zastosujemy proporcje:
Jesli 49 atk = 220,5 to 36 = x

x=220,5x36/49 = 162

Mamy obliczony sam atak z Mystic blade jeśli chodzi o obrażenia fizyczne i wynosi on 162 pkt obrażeń.
Do tego trza dodać obrażenia od lodu.
Mamy do dyspozycji 8 pkt atk z miecza zaczarowanego na lód, więc w tym przypadku wypada zamiast odjąć 25%, dodać 12% do podstawowych obrażeń gdyz Demon jest wrazliwy na lód.

Tutaj również proporcja:

Skoro 44 atk miecza daje srednio 270 pkt obrażeń to 8 pkt daje x obrażeń *1,12.

Tak więc:
x = 8*270/44*1,12
x = 54,98

Więc suma sumaru całość obrażeń miecza Mystic Blade zaczarowanego żywiołem lodu powinna (w moim przypadku) wynosić: 162+54,98 czyli 217 czyli 3,5 pkt mniej niz Emerald.

Nie wiem jak sie ma do tego armor Demona i jak wpływa i ile wynosi i czy ma coś wspólnego z tym, że te obliczenia w praktyce sie jakby nie sprawdzają tzn. testowałem Icy Mystic Blade i uderzajac w demona stosunek obrażeń fizycznych do obrażeń od lodu był nieco większy niż 2:1 przykładowo:
50 od lodu, 112 fizyczne;
30 od lodu, 66 fizyczne. itp.
Choć czasem od lodu sa te same a fizyczne minimalnie inne.
np.
30 i 66
30 i 69
itp.

Jak myślicie, czy te moje obliczenia sa dobre, czy faktycznie Emerald jest lepszym rozwiązaniem? Czy Armor Demona jest uwzgledniany w całości miecza Mystic Blade czy tylko przy fizycznych obrażeniach? Dlaczego jesli Emeraldem mogę zadać max hit wg kalkulatora na Tibia-stats.com ponad 500 to mimo, że 25% Demon jest odporny to nie zadaje mu większych obrażeń niż około 300 po ponad 3000 uderzeniach?
Może ktoś zna odpowiedzi na te pytania?

Pozdrawiam.


Top Offline
 Profile  
 
 Post subject: Re: Emerald Sword vs Icy Mystic Blade
PostPosted: 02 May 2011, 20:44 
Site Admin
User avatar
Name: Kagonesti
World: Astera
Vocation: Sorcerer

Posts: 798
Czesc Inwander!

Bardzo ciekawy temat :). Przeprowadziles ciekawa analize, jednak zeby uzyskac ostateczna odpowiedz na Twoje pytanie powinienes uwzglednic poza odpornoscia na uderzenia fizyczne, takie zmienne jak armor i shielding. Tak jak znamy armor demona (armor demona redukuje obrazenia fizyczne srednio o 33 punkty~), tak nie znamy jego shieldingu - a redukcja spowodowana przez shielding jest raczej spora.

Tak czy siak roznica (srednia) w sile mieczy powinna wynosic 24 punkty (po uwzglednieniu odpornosci ta roznica bedzie torche inna).

Teraz jak bierzemy pod uwage zaczarowana bron... obliczenia powinny byc robione jakby dla dwoch niezaleznych broni:

1) Miecz zadajacy obrazenia fizyczne z atk: 36
2) Miecz zadajacy obrazniea lodem z atk: 8

Teraz uzywamy kalkulatora melee dmg i uzyskujemy nastepujace wyniki dla rycerza ze skillem Sword: 98 i lvlem 318 i attakime na full atk.

a) Enchanted mystic blade
1) avgdmg=219-(~64dmg z bonusa lvlowego)=155
2) avgdmg=98-(~64dmg z bonusa lvlowego)=34
= total avgdmg=155+34+64=252

b) emeral sword
avgdmg=275
c) mystic blade
avgdmg= 254

Nie uwzgledniamy tutaj odpornosci na obraznia oraz reduckoji obrazen spowodowanych przez armor i shield.

Gdy uzwzglednimy armor oraz odpornosc na dany zywiol (pomiajajc shiedling) otrzymamy:
a)
1)avgdmg=155*0,75-33=83,25
2)avgdmg=34*1,12=38
total avg=83+38+64=~185
b)
avgdmg=~206-33=~173
c)
avgdmg=~190-33=~157

Szczerze mowiac nie jestem w 100% pewny jak licza ten bonus lvlowy czy podpada to pod dmg fizyczny czy pod elementarny czy moze dziela to na ogolny wynik... chyba na ogolny ale glowy nie dam dawno te wzory przegladalem... bedzie trzeba to sprawdzic...

Ogolnie patrzac (bez uwzglednienia shieldingu demona) najlepsza opcja byloby stosowanie zakletego mystic blade-a (srednio 12 dmg wicej niz przy uzyciu emerald sworda)

Dodatkowo nalezy pamietac o czarach - gdy udezamy czarami shielding potwora jest odgornnie pomijany, armor pozostaje .. chyba ze udezamy bronia zaczarowana (czesc od zywiolu pomija armor).

Podsumowujac zaklety mystic blade jest najlepsza opcja!

Bardzo fajny temacik, mozna by nawet na podstawie tego napisac jakis artykulik. Przeprowadzajac bardziej wnikliwa analize...

edit: naniesione poprawki z redukcja dmg od armor-a


Top Offline
 Profile  
 
 Post subject: Re: Emerald Sword vs Icy Mystic Blade
PostPosted: 03 May 2011, 02:46 
Name: Rhyr Sic
World: Candia
Vocation: Knight

Posts: 51
W owym artykule warto byłoby uwzględnić odpowiedniki toporów i pałek. :knight: :knight:

/rAVE


Top Offline
 Profile  
 
 Post subject: Re: Emerald Sword vs Icy Mystic Blade
PostPosted: 03 May 2011, 10:35 
Site Admin
User avatar
Name: Kagonesti
World: Astera
Vocation: Sorcerer

Posts: 798
Wszystkie bronie "enchantowalne" bylyby wziete pod uwage. Zastanawaim sie tez nad modyfikacja melee dmg calculatora, tak zeby mozna bylo sprawdzac sile udezen na potworach (niestety nie uwzgledniajac shieldingu, bo tego nie znamy)


Top Offline
 Profile  
 
 Post subject: Re: Emerald Sword vs Icy Mystic Blade
PostPosted: 03 May 2011, 11:59 
User avatar
Name: Inwander
World: Nerana
Vocation: Knight

Posts: 22
Dzieki Kagonesti na zainteresowanie wątkiem, sporo nowych rzeczy się dowiedziałem.

Wracając jeszcze do Twych obliczeń.
W moich obliczeniach nie uwzględniałem armora (choć wiedziałem, że takowy istnieje), oraz tak jak Ty shieldingu, o którym nie miałem pojęcia. Podobno jak stwór się respi, razem z nim tworzy się loot, np. shield i wtedy jest on odporniejszy. Gdzieś czytałem, że ktoś testy robił na warlockach bodajze, w każdym razie chyba nie o ten shielding chodzi prawda?

Jeśli chodzi o pierwsze średnie obliczenia (bez armora i shieldingu) a1), a2), b), c) wyszły Ci kolejno: 155, 34, 275, 254.

Różnica między c) a d) wynosi zatem 19, a ciut wyżej napisałeś:
Quote:
Tak czy siak roznica (srednia) w sile mieczy powinna wynosic 24 punkty (po uwzglednieniu odpornosci ta roznica bedzie torche inna).

I tu właśnie tego nie rozumiem trochę. Ja w swoich obliczeniach dodatkowo uwzględniałem EQ (Fireborn Giant Armor +2 atk, Shield of Corruption +3 atk, sword ring +4atk), gdyż tak atakuję demony, stąd wyszło mi 107 skill, a przy tym różnica w mieczach wynosi 24 i nie wiem czy przypadkiem stąd te 24 wyszło w w/w cytacie.

W następnych obliczeniach, gdy uwzgędniasz armor, odejmujesz z poprzednich wyników 24. Tu powiem szczerze też nierozumiem skoro:
Quote:
(armor demona redukuje obrazenia fizyczne srednio o 33 punkty~),
.

Jeśli chodzi o dodanie 64 to total avg, to nie wiedziałem skąd on jest, jak go się liczy i dlaczego akurat teraz się go dodaje a nie przy obliczaniu siły miecza, skoro w kalkulatorze meele dmg podajemy nasz level. Przy uderzeniu zaczarowanym Mystic jeśli jest owy shielding to chyba większość z tego 64 musialby zabierać bo te 38 i 92 punkty obrażeń by pasowały do praktycznie zadwanych hitów. Co do bonusu levelovego, napewno go nie dzielą "na pół" bo dodając 32 do 92 i 32 do 38, wyjdzie 124 do 70 a w takich proporcjach hity nie są zadwane. Jak pisałem w pierwszym poście wyraźnie widać stosunek około 2(+0,2-0,6) do 1 na korzyść fizycznych rzecz jasna.

Reasumując, teoretycznie zaczarowany Mystic Blade byłby lepszy, może Cipsoft dał taką "ukrytą" opcję to odgadnięcia. Te 12 pkt robi bardzo dużo! Jak patrzałem, w Demona bijąc solo uderzam go okolo ~90 razy ("z ręki"+exori hur, exori ico, exori). Przy czarach będzie to inaczej niż 12, ale mimo wszystko prawdopodobnie też na + aniżeli samym emeraldem.

Jeśli chodzi o kalkulator meele damage, to napewno jest mozliwość rozwinięcia go, tak by można było widzieć hity z konkretnej broni dla konretnego monstra (tak jak w przypadku kalkulatora spell damage - przydały by się nowe czary :) ). Teraz praktycznie obliczana jest siła miecza (obucha, topora) na potwora z zerowym armorem i nie uwzględnia odgórnie ustalonej odporności monstra na fizyczne. Oczywiście, shieldingu skoro nie znamy nie uwzględimy, mimo to i tak wyniki będą bardziej dokładniejsze i przydatniejsze, zwłaszcza jak ktoś kombinuje, którą broń i jak zaczarowaną wybrać.


Top Offline
 Profile  
 
 Post subject: Re: Emerald Sword vs Icy Mystic Blade
PostPosted: 03 May 2011, 12:58 
Name: Rhyr Sic
World: Candia
Vocation: Knight

Posts: 51
Inwander wrote:
Podobno jak stwór się respi, razem z nim tworzy się loot, np. shield i wtedy jest on odporniejszy. Gdzieś czytałem, że ktoś testy robił na warlockach bodajze

Kiedyś tak faktycznie było. Ale ta "funkcja" została usunięta, całkiem niedawno, gdy usunięto worki z loota.

/rAVE


Top Offline
 Profile  
 
 Post subject: Re: Emerald Sword vs Icy Mystic Blade
PostPosted: 03 May 2011, 15:17 
Site Admin
User avatar
Name: Kagonesti
World: Astera
Vocation: Sorcerer

Posts: 798
Inwander wrote:
Dzieki Kagonesti na zainteresowanie wątkiem, sporo nowych rzeczy się dowiedziałem.

Wracając jeszcze do Twych obliczeń.
W moich obliczeniach nie uwzględniałem armora (choć wiedziałem, że takowy istnieje), oraz tak jak Ty shieldingu, o którym nie miałem pojęcia. Podobno jak stwór się respi, razem z nim tworzy się loot, np. shield i wtedy jest on odporniejszy. Gdzieś czytałem, że ktoś testy robił na warlockach bodajze, w każdym razie chyba nie o ten shielding chodzi prawda?


Dawniej przedmioty ktore potworek gubil wplywaly na jego statystyki (gdy robilismy badania armora potwora, to bylo dosc irytujace). Ale jak powiedzial Rhyr od jakiegos czasu potworki maja swoje statystyki na stale - nie modyfikowlane przez inne przedmioty.

Quote:
Jeśli chodzi o pierwsze średnie obliczenia (bez armora i shieldingu) a1), a2), b), c) wyszły Ci kolejno: 155, 34, 275, 254.

Różnica między c) a d) wynosi zatem 19, a ciut wyżej napisałeś:
Quote:
Tak czy siak roznica (srednia) w sile mieczy powinna wynosic 24 punkty (po uwzglednieniu odpornosci ta roznica bedzie torche inna).

I tu właśnie tego nie rozumiem trochę. Ja w swoich obliczeniach dodatkowo uwzględniałem EQ (Fireborn Giant Armor +2 atk, Shield of Corruption +3 atk, sword ring +4atk), gdyż tak atakuję demony, stąd wyszło mi 107 skill, a przy tym różnica w mieczach wynosi 24 i nie wiem czy przypadkiem stąd te 24 wyszło w w/w cytacie.


Wzor na obrazenia fizyczny jest "plynny" - to znaczy ze roznica obrazen miedzy bornmi bedzie w znaczyny stopniu zalezala od posiadanego skill-a. W momencie gdy zwiekszasz swoj skill drastycznie (9 punktow) zwieksza sie takze roznica w zadawanych obrazeniach.

Quote:
W następnych obliczeniach, gdy uwzgędniasz armor, odejmujesz z poprzednich wyników 24. Tu powiem szczerze też nierozumiem skoro:
Quote:
(armor demona redukuje obrazenia fizyczne srednio o 33 punkty~),


Moj blad :facepalm: , pisalem ten post na szybko i jakos nie zworilem uwagi ktore liczby biore pod uwage... oczywiscie w tym wypadku powinnismy brac pod uwage redukcje dmg od armora o ~33pkty (zaraz naniose poprawki)

Quote:
Jeśli chodzi o dodanie 64 to total avg, to nie wiedziałem skąd on jest, jak go się liczy i dlaczego akurat teraz się go dodaje a nie przy obliczaniu siły miecza, skoro w kalkulatorze meele dmg podajemy nasz level.


W obliczeniach melee dmg brany jest pod uwage wplyw lvl-a, natomiast gdy bierzemy pod uwage zaczarowane bronie - bledem by bylo uwzglednic ta zmienna 2 razy (co robimy obliczajac obrazenia dla "dwoch" broni (fizycznej i elementarnej). Dlatego to odejmujemy w przypadku 1) i 2) i na koniec dodajemy do sumy obrazen. Liczy sie to w bardzo porsty sposob, co 5 lvli sila czarow oraz udezen fizycznych wzrasta o 1 punkt. I to dodaje sie na koniec obliczen. W Twoim przypadku (318 lvl) bedzie to 318/5 = 63,6... zaokraglilem to do gory .. czego tak na prawde nie powinn osie robic - bonus masz 63 - co nie zmienia ogolnego wyniku.

Quote:
Przy uderzeniu zaczarowanym Mystic jeśli jest owy shielding to chyba większość z tego 64 musialby zabierać bo te 38 i 92 punkty obrażeń by pasowały do praktycznie zadwanych hitów. Co do bonusu levelovego, napewno go nie dzielą "na pół" bo dodając 32 do 92 i 32 do 38, wyjdzie 124 do 70 a w takich proporcjach hity nie są zadwane. Jak pisałem w pierwszym poście wyraźnie widać stosunek około 2(+0,2-0,6) do 1 na korzyść fizycznych rzecz jasna.


Shielding dziala tylko na obrazenia fizyczne - w tym wypadku na a1, redukcja jest bardzo rozrzucona... ale napewno zachiala by dosc mocno proporcje obrazen - tzn zmniejszyloby to wynik a) nie zmieniajac wyniku b).


Quote:
Reasumując, teoretycznie zaczarowany Mystic Blade byłby lepszy, może Cipsoft dał taką "ukrytą" opcję to odgadnięcia. Te 12 pkt robi bardzo dużo! Jak patrzałem, w Demona bijąc solo uderzam go okolo ~90 razy ("z ręki"+exori hur, exori ico, exori). Przy czarach będzie to inaczej niż 12, ale mimo wszystko prawdopodobnie też na + aniżeli samym emeraldem.


Sile czarow mozna sprawdzic uzywajac spell dmg calculatora, tylko znowu w przypadku czarow rycerza bronia zaczarowana trzeba troszke pokombinowac.

Quote:
Jeśli chodzi o kalkulator meele damage, to napewno jest mozliwość rozwinięcia go, tak by można było widzieć hity z konkretnej broni dla konretnego monstra (tak jak w przypadku kalkulatora spell damage - przydały by się nowe czary :) ). Teraz praktycznie obliczana jest siła miecza (obucha, topora) na potwora z zerowym armorem i nie uwzględnia odgórnie ustalonej odporności monstra na fizyczne. Oczywiście, shieldingu skoro nie znamy nie uwzględimy, mimo to i tak wyniki będą bardziej dokładniejsze i przydatniejsze, zwłaszcza jak ktoś kombinuje, którą broń i jak zaczarowaną wybrać.


No minusem jest ten shielding, dawno temu jak dodawalismy ten kalkulator zastanawialismy sie czy dodac do niego opcje z wyborem potrowa... ale doszlismy do wniosku ze grazce beda mogli nie zrozumiec daleczego te wyniki nie przedstawiaja rzeczywistosci (sa wyzsze niz w realne - bo nie uwzgledniamy shieldingu ktory naprawde ma wielki wplyw na dmg roznica moze byc nawet ponad 50 punktow...).

Shielding potowra da sie ustalic, jednak wymaga to zbierania danych z tysiecy udzerzen dana bronia z danym skillem... probowalismy nawet rozpoczac taka analize ale koszta z tym zwiazane znaczenie przekraczaly nasze tibijskie budzety - nie mowiac juz o czasie potrzebnym na to.


Top Offline
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 7 posts ] 

All times are UTC + 1 hour [ DST ]


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group