Forum Statistics:



6 posts

It is currently 28 Jun 2017, 04:00

All times are UTC + 1 hour [ DST ]




Post new topic Reply to topic  [ 6 posts ] 
Author Message
 Post subject: Statystyki loota.
PostPosted: 11 Apr 2012, 19:09 
User avatar
Name: Inwander
World: Nerana
Vocation: Knight

Posts: 22
Witam.

Ponieważ niedawno był wiosenny patch, który niósł ze sobą pewne zmiany, chciałbym się podzielić moimi uwagami.

Jak wiadomo, jedną ze zmian wprowadzonych w tej łatce było poprawienie/zmiana loota z, i tu bym chciał podkreślić niektórych potworów.

Jak zauważyłem, statystyki loota zostały wyzerowane (przy tych pewnych potworach) i znów tzreba zbierać dane. Dzięki temu wyzerowaniu, nie miesza się to co było "przed" z tym co było "po" i to jest pozytywne.

W zwiazku z tym mam kilka kwestii do poruszenia.

Kwestia 1

W prywatnych statystykach loota, nie da się jednym kliknięciem również usunąć wszelkich statystyk loota danego potwora. A przecież dodawając nowe statystyki, zajdzie sytuacja ze będzie się to mieszać i wyjdzie pewna wypadkowa, która będzie mijać się z prawdą.
Jak usunąć statystyki loota danego potwora w prywatnym panelu? Jedyny na chwilę obecną sposób to klikając w historię dodania statystyk i odhaczać to co nas interesuje, co przy np. 100 wpisach (ja mam chyba ze 200) jest to karkołomne zadanie.
Może warto dodać jakiś guzik w jakimś miejscu by usuwało/odhaczało wszelkie statystyki loota danego potworka i można było również zbierać je od nowa?

Kwestia 2

Czy istnieje jakaś lista potworów, które to zostały w ogólnym ujęciu ze statystyk wyczyszczone? Na logikę, szperając bo stronach fanowskich, po forach, treaserach itp. można sobie taką listę ustanowić, ale będzie to miało taki status nieoficjalny, wręcz niepewny czy ta lista jest pełna. Lepiej by było mieć listę oficjalną, bądź w jakiś inny sposób ujętą by mogło się zorientować od czego zbierać stat. loota od nowa.
Mi się nasuwa pomysł by w panelu "sum up" dodać kolumnę "amounts" czyli ilość zabitych potworów, na bazie której widniejszą dalsze statystyki. Sortując od "najmniej" można wywnioskować jakie potwory zostały wyzerowane. Można to poprzeć kolumną "data zerowania" czy clean date. Cokolwiek.

Kwestia 3

Co ze starymi danymi? Gdyby np. w tym wiosennym patchu zmienili loot z grimów i musiałbym grimy "wyzerować", to trochę szkoda by mi było stracić dane z 22k + ubitych grimów. Na chwilę obecną nasuwa się pomysł, że można na własną rękę samemu skopiować sobie do arkusza kalkulacyjnego i tam sobie archiwizować tego typu dane. Jednakże, fajnie by było gdyby była możliwość w postaci odpowiednich tabel takie dane gromadzić. Jest to bardziej skomplikowane programistycznie od poprzednich kwestii, ale ważne by iść krok do przodu ;)

Kwestia 4

Ja generalnie bardziej ufam swoim prywatnym statystykom aniżeli ogólnym. Staram się nie dublować wpisów, odchaczam summony itp. Zależało by mi by statystyki loota były obliczane prywatnie, aczkolwiek podejrzewam, że wiąże się to ze zwiększoną mocą przerobową serwerów. Na chwilę obecną trzeba liczyć "na piechotę".



Jak myślicie, czy da się coś ulepszyć w tych przywołanych przeze mnie zakresach działania witryny?
Liczę na jakąś dyskusję na ten temat ;)


Top Offline
 Profile  
 
 Post subject: Re: Statystyki loota.
PostPosted: 13 Apr 2012, 01:07 
Site Admin
User avatar
Name: Kagonesti
World: Astera
Vocation: Sorcerer

Posts: 798
Czesc,

Poniewaz jest just nieco pozna godzina postaram sie odpowiedziec na Twoje pytania/sugestie jutro (zeedytuje ten post). Jest o czym podyskutowac :).

no i odpowiedz:

Quote:
Kwestia 1

W prywatnych statystykach loota, nie da się jednym kliknięciem również usunąć wszelkich statystyk loota danego potwora. A przecież dodawając nowe statystyki, zajdzie sytuacja ze będzie się to mieszać i wyjdzie pewna wypadkowa, która będzie mijać się z prawdą.
Jak usunąć statystyki loota danego potwora w prywatnym panelu? Jedyny na chwilę obecną sposób to klikając w historię dodania statystyk i odhaczać to co nas interesuje, co przy np. 100 wpisach (ja mam chyba ze 200) jest to karkołomne zadanie.
Może warto dodać jakiś guzik w jakimś miejscu by usuwało/odhaczało wszelkie statystyki loota danego potworka i można było również zbierać je od nowa?


Ogolna idea prywatnych statystyk byla taka: umozliwic graczowi "liczenie" ile czego zabil i jaki mial z tego w sumie loot - wiec specjalnie nie bylo "resetow" (pisze to w cudzyslowiu poniewaz to nie sa tak naprawde resety, a jedynie ustawianie przedzialow czasowych z ktorcyh czerpie sie dane) lootow graczy. Oczywisce wraz ze wzrostem popularnosci strony i naszych statystyk powstal projekt co zrobic zeby te statystyki umilic - miedzy innymi w planach jest wyswietlanie lootow z przedzialow czasowych (zdefiniowanych odgornie (patche, updaty) oraz zdefiniowanych przez graczy).... Caly projekt slicznie powstal juz 2 lata temu ... projekt graficzny jak to prezentowac jest przygotowany i czeka na ... wolny czas zeby to wdrozyc w zycie - a caly projekt wymaga kilkudziesiecu godzin pracy (zmiana engina, przekonwertowanie wszystkiego na nowy silnik itd.). Tak wiec zawislo to w eterze :/


Quote:
Kwestia 2

Czy istnieje jakaś lista potworów, które to zostały w ogólnym ujęciu ze statystyk wyczyszczone? Na logikę, szperając bo stronach fanowskich, po forach, treaserach itp. można sobie taką listę ustanowić, ale będzie to miało taki status nieoficjalny, wręcz niepewny czy ta lista jest pełna. Lepiej by było mieć listę oficjalną, bądź w jakiś inny sposób ujętą by mogło się zorientować od czego zbierać stat. loota od nowa.
Mi się nasuwa pomysł by w panelu "sum up" dodać kolumnę "amounts" czyli ilość zabitych potworów, na bazie której widniejszą dalsze statystyki. Sortując od "najmniej" można wywnioskować jakie potwory zostały wyzerowane. Można to poprzeć kolumną "data zerowania" czy clean date. Cokolwiek.


Lista jakas, jest tym zajmuje sie Dans - restowalismy wszystkie potworki ktore mogly byc w postaci summonow (od tego patcha summony juz sie nie pojawiaj na liscie serwer logow co jest wielkim ulatwieniem w zbiernaiu danych) - dzieki temu dane powinny byc dokladniejsze. Pozatym zresetowalismy te potworki u ktorych zaobserwownao zmiany a to sie chyba pokrywa z lista podana przez mirade.

Kalkulator sum up to zupelnie inna inszosc :) - ma on wielki potencjal, niestety nie tak duzo graczy to zobaczylo, kolumna z iloscia zabitych nie jest takim zlym pomyslem - problem jest taki ze ukrywamy te dane - aby zmniejszyc ilosc bezczelnie kradzionych danych statystycznych przez inne strony - wiec tu bedize sie trzeba zastanwoci jak to zrobic - moze bazujac na certyfikatach bysmy to zrobili.

Quote:
Kwestia 3

Co ze starymi danymi? Gdyby np. w tym wiosennym patchu zmienili loot z grimów i musiałbym grimy "wyzerować", to trochę szkoda by mi było stracić dane z 22k + ubitych grimów. Na chwilę obecną nasuwa się pomysł, że można na własną rękę samemu skopiować sobie do arkusza kalkulacyjnego i tam sobie archiwizować tego typu dane. Jednakże, fajnie by było gdyby była możliwość w postaci odpowiednich tabel takie dane gromadzić. Jest to bardziej skomplikowane programistycznie od poprzednich kwestii, ale ważne by iść krok do przodu


Stare dane zostaja, "resety" to jedynie zmiany przedzialow czasowych z ktorych czerpiemy dane do statystyk Wiec wszystkie dane sa ladnie zapisane w tabelach i po "resetach" nie przepadaja - tak samo mialaby sie rzecz w momencie gdybysmy wprowadzili system sortowania wynikow wedlug przedzialow czasowych w statysykach prywatnych.

Quote:
Kwestia 4

Ja generalnie bardziej ufam swoim prywatnym statystykom aniżeli ogólnym. Staram się nie dublować wpisów, odchaczam summony itp. Zależało by mi by statystyki loota były obliczane prywatnie, aczkolwiek podejrzewam, że wiąże się to ze zwiększoną mocą przerobową serwerów. Na chwilę obecną trzeba liczyć "na piechotę".


Dane zbierane przez naszych zbieraczy sa sprawdzane i powinny byc bardzo dokladne - oczywiscie zawsze jest szansa na jakis blad ale nie jest ona wielka, ale rozumiem fakt, ze mozesz bardziej ufac temu co sam zgromadziles :). Sama mozliwosc oblicznia statystyk loota nie jest wymagajaca dla servera - ba obliczenia do prywatnych statystyk to jest malutki promil tego co jest robione na skale globalna.

Podsumowujac, pomysl z wstawieniem sortowania prywatnych wpisow z lootem wedlug dat nie jest ciezka sprawa - moze nawet postaram sie przy tym przysiasc z bratem w najblizszym wolnym czasie. Nie bedzie trzeba nic odznaczac - stare dane beda nadal sobie siedziec i czekac na wywolanie. Niestety nalezy uzbroic sie w cierpliwosc - w ostatnich miesiacach mam malo wolnego czasu, a jest go mniej gdy mowimy o czasie, ktory chcialbym spedzac przed komputerem :). Ale! skoro jest zainteresowanie ta kwestia to sie tym zjamiemy w nastepnej kolejnosci - teraz konczymy kalkulator do skill dist nastepnym krokiem bedzie zrobienie czegos z tymi stat.

Pozdrawiam i dzieki za konstruktywny "feedback"
Kago

_________________
Computers are not intelligent. They only think they are.


Top Offline
 Profile  
 
 Post subject: Re: Statystyki loota.
PostPosted: 14 Apr 2012, 12:54 
User avatar
Name: Inwander
World: Nerana
Vocation: Knight

Posts: 22
Witam.

Dzięki za odpowiedź na poruszane przeze mnie różne kwestie.

Jeśli chodzi o same przedziały czasowe, czyli tego "resetowania" danych to się cieszę, że "gdzieś" one tak odpowiednio są posortowane i da się je reaktywować. Czas - jak to zwykle bywa - jest jedną z trudniejszych barier do pokonania, także musimy być cierpliwi. Zastanawia mnie tylko czy moge już dodawać nowe statystyki? Czy nie będą się one mieszały ze starymi na wieki wieków. Bo to, że jak teraz dodałbym i by się wymieszało z tym co już jest (chodzi o prywatne) to wiadomo, natomiast czy w momencie, gdy projekt wyjdzie z eteru, będzie to możliwe do odseparowania do odpowiednich przedziałów czasowych? Podejrzewam, że tak (po datach załadowania danych), ale pewności nie mam czy projekt to pzrewiduje.


Jeśli chodzi o listę "zresetowanych" potworków, jeśli faktycznie są to creatury z lIsty Mirade (muszę znaleźć ten wątek na forum, jeśli jest) + potwory które mają summony, to sprawa wygląda dużo prościej.

Jeśli chodzi o ilość ubitych potworów (dlatego przy danej kreaturze są przedziały a nie konkretna ilość) to może w sum up zamieścić podobne przedziały, bądź jakieś rangi Q. Generalnie lepiej się ogląda jak się widzi wszystko w jednej odsłonie niż klika pojedynczo (prawie w ciemno) by sprawdzić czy stat loota bazują na dostatecznej ilości próbek.

Myślę, że generalnie osoby które lubią statystyki, baa lubią podejmować odpowiednie decyzje posługując się statystykami, napewno marzą o większych możliwościach tej witryny. Taką małą sugestią z mojej strony jest, by można było widzieć avg loota w prywatnym panelu. Odpowiedni SELECT z tabel załatwiłby chyba wszystko.

Pozdrawiam.


Top Offline
 Profile  
 
 Post subject: Re: Statystyki loota.
PostPosted: 15 Apr 2012, 13:32 
Site Admin
User avatar
Name: Kagonesti
World: Astera
Vocation: Sorcerer

Posts: 798
dane mozna smialo dodawac, kazdy wpis lootu jest traktowany indywidulanie a "resety" bazuja na datachdodania logow - tak wiec lepiej nawet na bierzaco wszystko dodawac tak aby uniknac sytuacji ze mamy jeszcze nie dodane logi a zaszly jakies nowy zmiany w lootach potworkow.

Avg loot - to juz jest troszke bardiej wymagajace dla servera, musilaibysmy obliczac to dynamicznie - za kazda odlsona strony, a tu juz trzeba pobrac wartosci kazdego itemka gubioego przez potwora, wszystko przemnnozyc i zsumowac - niby nic ale przy ruchu na naszej stronie to juz moze miec pewne odbicie na szybkosci ladowania strony - ale! nie znaczy to ze tego nie bedzie :), poprostu bedize trzeba wczesniej przeprowadzic troche testow, jak server sobie z tym radzi.

Zgadzam sie ze sum up mozna troche poprawic... te ilosci zabitych potworkow napewno byloby pomocne w analizie danych :).

Ogolnie jestem otwarty na propozycje co chcielibyscie zobaczyc np w statystykach prywatnych - jakie infromacje poza avg lootem, wyswietlaniem danych z wybranych przedzialow czasowych, wybrania konkretnego potworka/przedmiotu...

_________________
Computers are not intelligent. They only think they are.


Top Offline
 Profile  
 
 Post subject: Re: Statystyki loota.
PostPosted: 15 Apr 2012, 13:36 
Site Admin
User avatar
Name: Kagonesti
World: Astera
Vocation: Sorcerer

Posts: 798
a tu jest lista zmienionych potworkow wg Mirade:

Eternal Guardian
Defiler
Lost Soul
Phantasm
Betrayed Wraith
Dark Torturer
Blightwalker
Hand of cursed Fate
Juggernaut
Demon Skeleton

Paw and Fur society monsters:

mammoth
gnarlhound
ice golem
quara constrictor scout
quara hydromancer scout
quara mantassin scout
quara predator scout
ancient scarab
wyvern
wailing widow
killer caiman
crystal spider
mutated tiger
quara constrictor
quara hydromancer
quara mantassin
quara pincher
giant spider
lizard zaogun
hydra
behemoth
sea serpent
hellhound
ghastly dragon
draken spellweaver
undead dragon

Paw and Fur bosses:

Gorgo
Kerberos
Ethershreck
Stonecracker

_________________
Computers are not intelligent. They only think they are.


Top Offline
 Profile  
 
 Post subject: Re: Statystyki loota.
PostPosted: 17 Apr 2012, 12:04 
User avatar
Name: Inwander
World: Nerana
Vocation: Knight

Posts: 22
Dzięki.
Również i ja doszukałem się tej listy na fotum tibia.com.

Sprawdzając pokolei każdego mostra z w/w listy i biorąc pod uwagę:

Quote:
Lista jakas, jest tym zajmuje sie Dans - restowalismy wszystkie potworki ktore mogly byc w postaci summonow (od tego patcha summony juz sie nie pojawiaj na liscie serwer logow co jest wielkim ulatwieniem w zbiernaiu danych) - dzieki temu dane powinny byc dokladniejsze. Pozatym zresetowalismy te potworki u ktorych zaobserwownao zmiany a to sie chyba pokrywa z lista podana przez mirade.


nie wiem czy napewno został "zresetowany" hand of cursed fate (już 500 ubić?) oraz spidris elite (summon).
Wszystkich sumonów nie sprawdzałem i trochę sie zdziwiłem ze już 2500+ sea serpentów ubitych (chyba, że też nie "zresetowane").
Proszę o sprawdzenie.

Co do sugestii odnośnie jakie statystyki można jeszcze ukazać, nasunęły mi się dwa pomysły do przeanalizowania czy w ogóle warto:

- średni ciężar [oz] avg loota danego (1 sztuka) potwora, bądż 100 ubitych (kwestia czytelności) (panel ogólny i prywatny) - innymi słowy, bijąc jednego czy stu osobników danego potwora, ile będzie ważył ich loot. Pomocne to może być w momencie, gdy ktoś nie wie ile manasów ma wziąć a nie lubi zostawiać pustych viali czy nie zbierać całego loota. Dane odnośnie oz itemów pewnie macie w jakichś tabelach.

- max zadany hit i max otrzymany hit danego potwora (w panelu prywatnym) - oczywiście będzie to bardzooooo ogólne i z tego jak przewiduję praktycznie nie do odróżnienia czy to był hit z czaru, z broni, z eq (np. sword ring), na jakim skilu itp. To samo dotyczy otrzymanego obrażenia. Statystyka taka może służyć jako ciekawostka. Chyba, że zanim załaduje się loga wypełni sie te informacje tzn skille, lvl itp. Ponieważ tendencją jest, ze każdy gracz jest coraz silniejszy, to gdyby zebrał dane z 50 levelu, to dalej by już nie musiał zbierać danych z max obrażeń, ze względu na to, że jego obrona była by większa. Dane te byłyby pobierane z server loga.

To tak na gorąco.


Top Offline
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 6 posts ] 

All times are UTC + 1 hour [ DST ]


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group